Zmiany w składaniu wniosków o refundację podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 oraz w 2024 roku
Ośrodek Pomocy Społecznej w Wyszkowie informuje, że od 1 października 2024 r. zmieniły się zasady składania wniosków o refundację podatku VAT. Wnioski o refundację podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 oraz w 2024 roku można składać w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury VAT dokumentującej dostarczenie paliw gazowych, która jest przedmiotem wniosku.
Warunkiem otrzymania zwrotu jest złożenie wniosku (Wnioskodawcą może być osoba, z którą podpisana jest umowa o dostawę gazu), dołączenie umowy o dostarczanie paliw gazowych (dobrowolne), faktury za dostarczenie paliw gazowych, dowodu uiszczenia zapłaty za fakturę oraz ewentualnie dokumenty dotyczące dochodów gospodarstwa domowego.
Ponadto dane źródło ogrzewania musi być wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków w terminie do 21.12.2022 r. (albo po tym dniu w przypadku wpisania lub zgłoszenia nowego źródła ogrzewania).
Należy również spełnić kryterium dochodowe, które w przypadku jednoosobowego gospodarstwa domowego wynosi 2.100,00 zł miesięcznie na osobę, a w przypadku gospodarstwa wieloosobowego 1.500,00 zł miesięcznie na osobę. Aktualnie dochód wyliczany jest na podstawie dochodów uzyskanych w roku 2023. Dochód weryfikowany jest jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku.